poniedziałek, 17 listopada 2014

Zeszyt w stylu Myszek Miki&Minnie

Każdy dzień przybliża nas do urodzin postaci kultowych! Mowa oczywiście o Myszkach Miki&Minnie, o których na naszym blogu możecie zobaczyć serię postów tworzonych specjalnie na tę okazję! Myślę, że ciekawą opcją jest stworzenie takiej piżamowej imprezy, o której tutaj pisała Sylwia. Ja z kolei myśląc nad tematem postu, wpadłam na pomysł zrobienia czegoś, co posłuży nam w życiu codziennym, czymś co nada się zarówno do szkoły jak i do naszych prywatnych zapisków. Czymś co spodoba się zarówno tym młodszym jak i starszym. Dlatego też stworzyłam okładkę na zeszyt w stylu Miki&Minnie. Jeśli chcecie zobaczyć w jaki sposób można go wykonać, zapraszam do rozwinięcia postu.



Co fajnego jest w robieniu takiego zeszytu? Przede wszystkim możecie wykonać go dokładnie tak, jak sami sobie wymarzycie! Możecie dać ponieść się fantazji, i w kreatywny sposób bawić się podczas tworzenia tej okładki! Co jak co, ale to właśnie kreatywność cechowała Walta Disneya! Ja swoje szablony (obrazki i tło) znalazłam w internecie i wydrukowałam, co dało mi możliwość dobrania dokładnie takich elementów, jakie chciałam. Tło równie dobrze możecie zrobić z kartek z kolorowego bloku. Być może macie też jakieś naklejki lub karteczki z myszkami Disneya? Wykorzystajcie je! 

Do stworzenia tego zeszytu, użyłam rzeczy, które tak naprawdę miałam pod ręką, i myślę, że znajdą się w domach większości osób w wieku szkolnym.

Czego będziecie potrzebować?

zeszyt (ja użyłam w twardej oprawie)
tektura (najlepszy będzie format A3, użyłam do tego tektury z bloku technicznego o formacie A3 właśnie, który akurat miałam w domu)
klej (np. magiczny) i opcjonalnie taśma dwustronna
szablony, zdjęcia, tło i wszystko to co chcecie, aby znalazło się na Waszej okładce.
linijka, ołówek, gumka (do odrysowania szablonu okładki na tekturze)


Czas na Krok 1 i zarazem chyba najtrudniejszy, ale nie ma się czym martwić, wystarczy wszystko dobrze rozplanować, a na pewno się uda!
musicie dokładnie zmierzyć Wasz zeszyt i narysować szkic jego oprawy na tekturze. Pamiętajcie aby koniecznie dodać do każdego wymiaru kilka mm! Nie zapomnijcie o grzbiecie zeszytu! Radzę go naszkicować z nieco szerszymi wymiarami bo zeszyt musi się swobodnie otwierać. Później dorysujcie dodatkowe linie (zakładki) o grubości około 4 cm (posłużą Wam do obklejenia zeszytu okładką) Później wystarczy podcinać małe trójkąciki i zagiąć zakładki. Później po prostu nałóżcie okładkę na zeszyt, i przyklejcie zakładki.


Krok 2 Następnie na okładkę naklejacie wcześniej wydrukowane przez Was tło (lub kolorową kartkę z bloku) Format A4 wystarczy w zupełności na obie strony zeszytu. Ja wydrukowałam sobie tło charakterystyczne dla myszek Miki&Minnie - czerwone w białe kropki. Wydrukowaną kartkę A4 przecięłam na pół, i za pomocą taśmy dwustronnej przykleiłam do tekturowej okładki. Możecie użyć też kleju, ale ja wybrałam taśmę z bardzo prostej przyczyny. Klej po prostu często powoduje mięknięcie papieru i rozmazywanie wzorów, bywa też że nie fajnie "marszczy" wydrukowane materiały, dlatego taśma jest dużo bardziej praktyczna.


Krok 3 Teraz chyba najprzyjemniejszy moment! Możecie dać ponieść się fantazji i używając wcześniej przez Was przygotowanych szablonów, obrazków, naklejek i innych ozdobnych akcesoriów, ozdobić okładkę! Ja do stworzenia swojej okładki w stylu Disneyowskich myszek, użyłam wydrukowanych podobizn Mikiego i Minnie, oraz kultowych cytatów Walta Disneya!

Oto efekt mojej pracy:

PRZÓD


TYŁ


Nie wiem jak Wy, ale ja jestem bardzo zadowolona z tego zeszytu! Z jednej strony jest prosty, nieskomplikowany, ale z pewnością wyjątkowy ( bo przecież nikt takiego nie ma! ;) ) Uwielbiam Mikiego&Minnie bo kojarzą mi się z dzieciństwem pełnym cudownych bajek Disneya. Do tego cytaty idealnie oddające charakter świata wykreowanego przez Walta Disneya, o marzeniach, wyobraźni  i kreatywności. Myślę, że okładka wyszła bardzo dziewczęco i uroczo, i idealnie wpasowała się w mój gust. Od teraz będę częściej sama ozdabiała swoje zeszyty! 

A Wy co sądzicie o takiej okładce? Podoba Wam się pomysł?

3 komentarze:

  1. heh :D Super, na serio :) zarąbisty zeszyt. spróbuje go wykonać. ja mam ...mhm... a no tak, już wiem - naklejki na zeszyty na imię :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hah :D no u mnie z naklejkami krucho :D ale na szczęście od tego jest też wujek internet :D ja planuję jeszcze w podobny sposób wykonać zeszyt do niemieckiego, na opowiadania i może pamiętnik jak "wykończe" stary :D przyjemnie się to robi :))

      Usuń
  2. Zeszyt jest przepiękny <3 ♥♥

    OdpowiedzUsuń