piątek, 2 stycznia 2015

Mój kumpel duch - pierwsze wrażenie

Za nami trzeci odcinek nowego serialu Mój kumpel duch - produkcji Disney'a. Pilot tego serialu przedpremierowo wyemitowany został już 23 marca 2013 roku na kanale Disney Channel Niemcy, ale na oficjalną premierę niemieccy widzowie musieli poczekać aż do 26 października 2014! Nasi niemieccy sąsiedzi są aktualnie mniej więcej w połowie sezonu, a co za tym idzie my, oraz inne kraje, które zdecydowały się na emisję "Binny und der Geist" wcale nie jesteśmy bardzo w tyle.
Kasia przybliżyła już ogólny zarys fabuły tego serialu, ale pomyślałam, że podzielę się z Wami moimi spostrzeżeniami na ten temat. Jeśli jesteście ciekawi czy spodobał mi się serial, oraz jakie są moje pierwsze odczucia po jego obejrzeniu, zapraszam do rozwinięcia.




Nie ukrywam, że serial Mój kumpel duch wzbudził moją ciekawość już na samym początku i to z kilku powodów. Po pierwsze nareszcie stacja Disneya zdecydowała się na emisję serialu określonego mianem młodzieżowego kryminału. Oczywiście musiałam to potraktować z lekkim przymrożeniem oka, gdyż wiadomo, że nie będzie to zagadkowy obraz żywcem wyjęty z powieści Agathy Christie, tylko przyjemny dla młodszego widza serial z dużą dawką humoru i nutą tajemniczości, oraz zagadkowych przygód głównych bohaterów. Uznałam jednak, że będzie to ciekawa odmiana dla wszystkich innych seriali jakie sama oglądam na kanale DC. Kolejną rzeczą, która wzbudziła we mnie chęć do obejrzenia serialu jest wątek przyjaźni głównej bohaterki z duchem, który tak bardzo kojarzy mi się z moją ulubioną serią książek Meg Cabot o tytule Pośredniczka, w której nie ukrywam byłam zakochana w okolicach 5-6 klasy podstawówki, i uwierzcie, nie raz do tej serii wracałam ;) 
No i takim drobnym szczegółem, który wpłynął na mają ciekawość jest fakt, że serial w oryginale jest niemiecką produkcją, a niemieckiego uczę się już bardzo długo i nie ukrywam, że w ciągu ostatnich lat stał mi się dość bliski, można więc nazwać to pewnym sentymentem :)


Pierwsze wrażenie

Muszę przyznać, że serial naprawdę spodobał mi się od pierwszego odcinka. Przede wszystkim podoba mi się jego klimat. Stary dom, interesujące wnętrza, piękne widoki, zwłaszcza urzekające plenery, co jest kolejnym dużym plusem. Główna bohaterka na szczęście nie jest żadną przesłodzoną postacią, tylko mocno stąpającą po ziemi młodą, i zabawną dziewczyną. Bałam się cukierkowych scen ponieważ kiedy w serialach młodzieżowych na horyzoncie bohaterki pojawia się chłopak, zazwyczaj zmienia się ona wtedy w chichoczącą lalkę, która potyka się o własne nogi. Dlatego DUŻY plus dla scenarzystów, że postać serialowej Binny na chwilę obecną wyłamuje się z tego schematu. Po pierwsze jej relacja z tytułowym duchem Melchiorem: choć na moje oko jest zapowiedzią jakiejś romantycznej historii (oby działo się to naturalnie), na chwilę obecną jest całkowicie naturalną i przyjacielską więzią. Choć nie ukrywam, że w duchu uśmiałam się z drobnej sceny zazdrości Melchiora. Na szczęście była ona w dobrym tonie, i wprowadzała fajną atmosferę.


 Podoba mi się poczucie humoru bohaterów, oraz to, że czują się tak swobodnie w swoim towarzystwie. Często żartują z siebie, ale zawsze są gotowi pomóc sobie w potrzebie, dzięki temu serial staje się ciekawszy.


Binny jest pomocną, zabawną nastolatką z detektywistycznym zacięciem. Melchior nieco narcystycznym, młodym duchem, który chociaż momentami skupia się jedynie na swojej własnej osobie, potrafi oderwać się od własnych spraw po to, by pomóc Binny.


 Nie można również zapomnieć o tajemniczych ( i nieco komicznych) "złoczyńcach", którzy nieustannie czają się w pobliżu bohaterów, aby ukraść w przeszłości należący do Melchiora, dziś spoczywający w rękach Binny, równie tajemniczy zegarek.


Nie wiem jak Was, ale mnie ogromie ciekawi, jak potoczą się losy bohaterów, i co przyniosą nowe odcinki serialu Mój kumpel duch,




A Wy co sądzicie o nowym serialu? Lubicie Binny i Melchiora? Co najbardziej Wam się podobało w nowej produkcji? A może ktoś z Was czytał książki Meg Cabot, o których wspominałam? Piszcie co sądzicie, chętnie poznam Wasze opinie! :)

11 komentarzy:

  1. super serial - polubilam go :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też bardzo lubię ten serial i z niecierpliwością czekam na nowe odcinki <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Powiem szczerze, że na początku byłam do tego sceptycznie nastawiona ;p Pomyślałam, że to pewnie coś takiego jak ta nastoletnia czarownica Sabriny i bla bla xd
    Ale już po pierwszym odcinku to wydało mi się dosyc ciekawe ;> Będę oglądała :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doskonale rozumiem bo sama często podchodzę sceptycznie do nowych produkcji (chociażby tak jak było u mnie z Violettą :D) ale ten serial szczególnie mnie zaciekawił już od samego początku i myślę, że głównie dlatego, że przypomina mi właśnie pośredniczkę Meg Cabot :)

      Usuń
  4. kiedy bd w końcu nowe odcinki :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też polubiłam ten serial i także kojarzy mi się z serią Pośredniczka którą czytałam ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. Co ile dni jest nowy odcinek?

    OdpowiedzUsuń
  7. To jest suuuuuper :)

    OdpowiedzUsuń
  8. kocham ten serial. chciałabym już 2 sezon<3 + dla ciebie za artykuł :)

    OdpowiedzUsuń