niedziela, 18 stycznia 2015

Kampania społeczna- "Dodaj znajomego"

Dzisiejszy post będzie nieco inny od poprzednich. W dalszej części wpisu, przeczytacie o wirtualnej nienawiści i kampanii społecznej Disneya. 
Hejt to złośliwe, niesprawiedliwe często wulgarne krytykanctwo i obniżanie. Dotyka ono większość użytkowników sieci. Czy jest na to lekarstwo?
Zacznijmy może od samego wyjaśnienia słowa "hejt". Pochodzi ono od nazwy "hejter". W języku angielskim "hate" oznacza nienawiść.

Podejrzewam, że nie jeden z Was pada ofiarom hejtu w Internecie (np. pod własnych zdjęciem, filmikiem, opinią czy postem). W tych czasach trudno jest pozostać sobą. Niektórzy ludzie potrafią skrytykować wszystko od charakteru po wygląd. Disney jednak w tej sprawie nie pozostaje obojętny. Wraz z fundacją Dzieci Niczyje prowadzi kampanię społeczną “Dodaj znajomego”. Na czym ona polega? 
W skrócie:  Disney kieruje swój przekaz do hejterów jak i hejtowanych. Na kanałach Disney Channel i Disney Junior możecie obejrzeć spot opowiadający historię młodych nastolatków. Jak zachowają się w sytuacji kiedy do świata rzeczywistego przeniosą swoją internetową dyskusję? Więcej szczegółów o akcji przeczytacie tutaj - LINK.
Na temat internetowego hejtu możecie znaleźć tysiące artykułów. Ja kilka z nich czytałam już nie jeden raz, z własnej ciekawości czy choćby nawet robiąc prezentacje od szkoły, której tematem właśnie była wirtualna nienawiść. Niżej przytoczę Wam kilka fragmentów z kilku publikacji. 

"[...]Wystarczy wejść na zwykłą stronę internetową, portal społecznościowy i przyjrzeć się komentarzom, ilość agresji i nienawiści w stosunku do innych jest zastraszająca. Ludzie zamieniają się w krwiożercze bestie, które za pomocą słowa potrafią uderzyć w najczulsze punkty. Hejterzy głównie spotykani są w Internecie, gdzie mają szerokie pole do popisu. Tam czują się anonimowi". 


Fragment zaczerpnięty ze strony kulturoteka.tumblr.com

"[...] Ten hejt dotyczy nie tylko osób publicznych, lecz także  młodych ludzi. Z naszych doświadczeń wynika, że takie komentarze potrafią być bardzo dotkliwe. I co ciekawe, często dotkliwsze są nie te bardzo wulgarne, niekulturalne, nieprzyzwoite wpisy, lecz te, które negatywnie oceniają wygląd oraz to, co młodzi ludzie prezentują w sieci i w jaki sposób prezentują się w internecie"

Fragment zaczerpnięty ze strony www.lifestyle.newseria.pl


Takim osobom może wydawać się, że jeżeli obrażą kogoś nieznanego w sieci , nic takiego się nie stanie. Prawda jednak jest taka, że Ci hejterzy nie znają historii tego człowieka. Skąd mogą  mieć pewność, że jest u niego dobrze, że Ich komentarz nie wykończy go psychicznie? Jeżeli ten akapit i poprzednie w dalszym ciągu nie przemówiły wszystkim hejterom do rozumu, przeczytajcie o prawdziwych skutkach internetowego hejtu.

"Hejterzy- to oni doprowadzili 14-letnią Hannah na skraj rozpaczy. Dziewczyna popełnia samobójstwo w swoim pokoju, ponieważ padła ofiarą cyberprzemocy w internecie, a dokładnie mówiąc na portalu ask.fm".

Pomyślcie sobie, co poczuły wszystkie te osoby, które obrażały tą nastolatkę w Internecie. Jak poczuły się z faktem, że przyczynili się do śmierci młodej dziewczyny? 

Fragment zaczerpnięty ze strony www.fakt.pl


A jak zatem reagować na hejterskie komentarze w sieci? Na Facebooku Disney Channel Polska pojawiła się lista pt."10 zasad antyhejtowych". Myślę, że warto się z nią zapoznać. Być może, pomoże ona wielu osobom, które skorzystają z niej. Ty również możesz przyłączyć się do tej akcji. Wystarczy, że udostępnicie zdjęcia i filmiki związane z tą kampanią. Niech każdy się o niej dowie! :)



Na koniec tego wpisu mam dla Was konkurs, który być może widzieliście już na Facebooku Disney Channel Polska. Do wygrania zestawy płyt DVD. Wystarczy, że krotko opiszecie jak zachowacie się w sytuacjach podanych na tej stronie. KLIK. Konkurs trwa do 11.02.2015 r. Organizatorem konkursu jest Fundacja Dzieci Niczyje, a sponsorem nagród  The Walt Disney Company Polska.
Przyłączycie się do akcji? Co myślicie o współczesnej, wirtualnej przemocy? 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz