wtorek, 28 października 2014

[Hiszpański] Lekcja piąta

Trochę czasu minęło od poprzedniego postu z lekcją. Przez ten czas zdążyłam zapisać się na cotygodniowe lekcje z których teraz na pewno więcej wyniosę i będę miała więcej materiałów do przekazania Wam, drodzy czytelnicy. Dzisiaj mieliśmy zająć się liczebnikami głównymi (do 20), więc poniżej przedstawiam je.


ZACZYNAMY!



Liczebniki główne
1. uno [uno]
2. dos [dos]
3. tres [tres]
4. cuatro [kuatro]
5. cinco [sinko]
6. seis [seis]
7. siete [siete]
8. ocho [oczo]
9. nueve [nłewe]
10. diez [dies]
11. once [onse]
12. doce [dose]
13. trece [trese]
14. catorce [katorse]
15. cince [kinse]
16. dieciseis [diesiseis]
17. diecisiete [diesisiete]
18. dieciocho [diesioczo]
19. diecinueve [diesinłewe]
20. veinte [weinte]

Podczas kolejnej lekcji poznacie podstawowe czasowniki i ich odmianę.
Miłej nauki! :)

11 komentarzy:

  1. Świetnie! Dzięki Tobie Marto, nauczyłam się już dość sporo słówek!
    Dzięki! Są na prawdę przydatne 8-D

    #black

    OdpowiedzUsuń
  2. ja już to umiem ponieważ mieszkam w Hiszpanii jednak sądze że niektórym się to może przydać by np podszkolić się :) ogólnie fajny pomysł na te lekcje.
    Takie pytanko:
    Będą lekcję Francuskiego/ Włoskiego?
    Proszęę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lekcje włoskiego prowadzę przez maila, aczkolwiek narazie się wstrzymałam, ale jeśli jesteś chętna to napisz. Francuskiego niestety nie ze mną, aczkolwiek może kiedyś..:)

      Usuń
    2. A może by tak prowadzić je i na blogu? Prosimyy
      + przyłączam się

      Usuń
  3. kiedy wyniki naboru

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak kiedyś oglądałam filmiky Violetty Jak Jackie liczyła i mi utkwiło w głowie ale teraz już wiem jakie to liczby :D Supr dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Extra :)
    Ja się uczę angielskiego, hiszpańskiego i będe (już w listopadzie) francuskiego :)
    Uczę się pilnie więc już dawno znam. Choć post napisany super dla uczących się :*

    OdpowiedzUsuń